הקדמה – מהי קפיצה בחבל?

קפיצה בחבל היא תנועה שמצריכה מהקופץ קוארדינציה בין פלג הגוף העליון לתחתון (העברת החבל תוך כדי קפיצה) ומפעילה קבוצות שרירים גדולות ושונות – תלוי איזה תרגיל בחרת לעשות. אפשר לגוון בעשרות תרגילים שונים.

יתרונותיה של הקפיצה בחבל

קפיצה בחבל משפרת את יכולת הניתור ויעילה לחיזוק השרירים סביב הקרסול – אזור מרכזי לפציעות בענפים שמשלבים קפיצות חוזרות ונשנות כמו כדורסל וכדורעף.

וגם אם אתם כנראה לא מתחרים באחד מענפי הכדור ובא לכם פעילות אירובית פשוטה וזולה (עלות חבל ממוצע נעה בין 15-60 ש"ח) שתביא אותכם לקצה בזמן קצר ישנו פרוטוקל מחקר שמצא שקפיצה בחבל במשך 10 דק' עם 125 קפיצות בדקה למשך 5 פעמים בשבוע יעילה כמו ריצה באורך 30 דק' בקצב של 5 דק' לקילומטר – לא תיקחו?

הדובדבן שבקצפת

מבחינתי לפחות הוא שקפיצה בחבל יעילה לשיפור הקשב והמיקוד. מה זאת אומרת? שאני קופץ בחבל המטרה שלי היא לא להפסיק לקפוץ, כלומר אני חייב להישאר מרוכז ולהיות ממוקד בחלקים שונים בגוף שורשי כף היד – המסובבות את החבל ובו זמנית החלק הקדמי של כפות הרגליים שצריכות לנחות ולנתר במהירות המתאימה כדי שהחבל לא ייתקע ברגליים שלי ובעקבות כך המוח שלי מקבל מסר – "הישאר מרוכז כדי שתוכל להמשיך לקפוץ".

תוכן עניינים